Sunday, July 24, 2011

Tentang liquid eye liner!!

omo.. ini mata nana yang dah xder kening.. tadaa~

  • Bermula semenjak tamadun Mesir & Mesopotamia [suka gila kalo tengok citer yang setting masa dulu-dulu.. celak cleopatra memang vogue abes..]
  • Berkembang kepada orang barat, India & masyarakat moden.
  • Turut dikaitkan dengan imej gothic, punk & emo. [nampak ganas jer kalo pkai kan?]
  • Berus kecil bermuncung tirus paling sesuai untuk pemakaian liquid eye liner. [kalo x tirus camner nak wat tajam kat hujung..]
  • Warnanya nampak lebih pekat [suker..suker..]
  • Lebih mudah ditanggalkan compare to other eyeliner. [ya betol!!]
  • Perlukan tangan yang steady untuk apply liquid eyeliner [& kesabaran yang tinggi kalo x pandai.. muahaha]

Setelah berkurun bereksperimen sendiri & akhirnya jumpa video YT yang sangat membantu untuk apply liquid eyeliner.. nah.. amik ni~~


ahaaa.... bukan setakat cara dalam video ni jer...
ader lagi beberapa style len yang bley hasilkan imej baru
untuk korang seperti gambar di bawah...


  • Sekarang bukan takat hitam.. berwarna-warni pun ader... tadaaa.....

2 comments:

fatheha said...

nice entry..lor tgan parkinson xleyh pkai bende alah ny

phoged (dk4me) said...

bley jer klo ader ksabaran maha tinggi.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...