Wednesday, February 1, 2012

Nyanyuk bukan alasan untuk lupakan maha pencipta...



Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia... (^_^)
Tiap detik waktu berlalu... ingatkah pada penciptamu??? Tiap waktu lapangmu, adakah berhembus nafasmu ke atas nama penciptamu??? Subhanallah, maha suci Allah.. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam.. Allahuakbar, Allah maha besar..Mensyukuri kewujudan kita di muka bumi Allah dengan mengingati tuhan yang satu...

Hari ini masih belum terlambat untuk memuji-muji ilahi.. aku hamba yang kerdil mengingati kamu..dan kamu ingatkan aku... kerna manusia memang sifatnya pelupa...

Dalam meniti hari-hariku.. kukenali si tua nyanyuk...alkisahnya si tua nyanyuk ini dulunya juga seorang manusia biasa yang hari tuanya dihabiskan mengajar anak-anak muda mengaji.. menghabiskan sisa-sisa tua tanpa isteri lagi di sisinya... tapi anak dan cucu setia menunggu melayan kerenah si tua nyanyuk... Namun, dalam keadaan itu, pesannya kepada aku...

"Kalau ingin mencari teman, carilah yang menjaga solat, yang ikut perintah Allah... Insyaallah, selamat dunia akhirat"... Aku hanya mampu tersenyum... Ya Allah dengan kekuasaanmu, sesungguhnya kau cetuskan sedetik dihatiku untuk menunggu si tua nyanyuk ini dan mendengar pesannya yang disampaikan dengan senyuman mesra...

Si tua nyanyuk yang ku kenal semalam, tidak ingat aku pada hari ini... tetapi sesungguhnya si tua nyanyuk itu ingat akan tuhannya, tuhanku dan tuhanmu... Masyaallah~~


--->

6 comments:

Natasya Naslin said...

=) TQ for such a simple, but meaningfull n3..
smoga aku tak lupa & lalai pd DIA..
InshaAllah~

Nana (phoged) said...

ur welcome my dear natasya naslin

Pendamba Mawar said...

simple tapi sangat bermakna

Nana (phoged) said...

tq for reading my entry pendamba mawar

Aesya Zealous said...

moga kite semua x nyanyuk. hehe

Nana (phoged) said...

hahah...
harap2 x nyanyuk jugalah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...